• 14 sklepów, 125 182 produktów

Zimowe opony 2025 – przegląd rynku, testy, recenzje

Szukają Państwo określonego rozmiaru?

Najlepsze opony zimowe

#1
Opony zimowe
2025
EU: 96% rozmiarów Michelin PILOT ALPIN 5 ma ocenę B.
B
EU: 55% rozmiarów Michelin PILOT ALPIN 5 ma ocenę C.
C

Michelin PILOT ALPIN 5

Jest to obecnie najlepiej oceniana opona w naszej ofercie i nie bez powodu - łączy w sobie sportowy charakter na śniegu i suchej nawierzchni z bardzo dobrym marginesem bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Została zaprojektowana tak, aby zachować radość z jazdy, nawet na oponach zimowych, ale nadal zapewnia bezpieczeństwo przez cały czas. W 100% godny polecenia.

Michelin PILOT ALPIN 5 - Plusy

Wyjątkowe osiągi na śniegu, obecnie najlepsze na rynku połączenie hamowania na śniegu, pokonywania zakrętów na śniegu, prowadzenia na śniegu i trakcji na śniegu. Doskonałe hamowanie na suchej nawierzchni i prowadzenie na suchej nawierzchni, dynamiczne prowadzenie na mokrej nawierzchni.

Michelin PILOT ALPIN 5 - Minusy

Wysoka cena, niektóre testy wspominają o przeciętnej odporności na aquaplaning

Osiągnięcia

50%
Hamowanie na śniegu
Hamowanie na suchej nawierzchni
Trakcja na śniegu
Handling na suchej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Handling na śniegu
Handling na mokrej nawierzchni
Komfort
Jazda po mokrych zakrętach
Hamowanie na mokro
Aquaplaning wzdłużny
Akwaplaning poprzeczny
Hałas wewnętrzny

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
1
2024AUTOBILD245/45 R18Przykłady
1
2024TYRE REVIEWS235/35 R19Zwycięzca testu
1
2024AUTOBILD235/35 R19Przykłady
2
2023Autobild225/45 R18-
1
2023Tyre Reviews225/45 R18Zwycięzca testu
1
2023Autobild225/45 R18Zwycięzca testu
3
2023Sportauto225/40 R18Bardzo dobry
1
2023Autobild225/40 R18Zwycięzca testu
1
2022AutoMotorSport245/45 R19Bardzo dobry
4
2022Autobild245/40 R19Dobry +
2
2021Autobild225/45 R18Zwycięzca testu
2
2021Tyre Reviews225/40 R18Zwycięzca testu
2
2020Autobild245/45 R18-
1
2020Autobild245/45 R18Przykłady
1
2020ADAC235/55 R17Dobry +
#2
Opony zimowe
2025
EU: 64% rozmiarów Michelin PILOT ALPIN 5 SUV ma ocenę B.
B
EU: 86% rozmiarów Michelin PILOT ALPIN 5 SUV ma ocenę C.
C

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV

Jeśli lubisz sportową jazdę w zimowych warunkach, opona PA5 SUV jest najlepszym wyborem. Zwykle jest najlepsza na śniegu we wszystkich testach, zachowując równowagę i bezpieczeństwo w innych warunkach. Jedynym minusem jest wysoki opór toczenia, dlatego nie wygrała wszystkich testów, w których brała udział.

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV - Plusy

Wyjątkowe osiągi na śniegu z doskonałą trakcją, hamowaniem i prowadzeniem. Cicha i komfortowa jazda.

Michelin PILOT ALPIN 5 SUV - Minusy

Wyższe opory toczenia. Dopuszczalne niewielkie słabości na mokrym i suchym asfalcie ze względu na konstrukcję skoncentrowaną na śniegu.

Osiągnięcia

50%
Trakcja na śniegu
Hałas zewnętrzny
Hałas wewnętrzny
Handling na śniegu
Komfort
Hamowanie na suchej nawierzchni
Handling na suchej nawierzchni
Handling na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokro
Aquaplaning wzdłużny
Jazda po mokrych zakrętach
Akwaplaning poprzeczny

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
1
2024STRAßENVERKEHR235/55 R18Bardzo dobry
1
2023Autobild225/60 R18Zwycięzca testu
3
2023ARBÖ235/55 R18Polecane
2
2023Tyre Reviews235/60 R18Fantastyczna
3
2023Automotorsport255/45 R20Bardzo dobry
2
2021Autobild235/55 R18Przykłady
2
2021Autozeitung235/55 R18Fantastyczna
#3
Opony zimowe
2025

Continental WinterContact TS 870

Continental od lat dominuje w segmencie opon zimowych, a model TS870 nie jest inny. Jest bardzo dobrze wyważona i oferuje duże przebiegi, dzięki czemu cena premium jest opłacalna w dłuższej perspektywie.

Continental WinterContact TS 870 - Plusy

Zrównoważone osiągi w każdych warunkach, doskonałe hamowanie na śniegu i trakcja, doskonała efektywność paliwowa i niskie zużycie.

Continental WinterContact TS 870 - Minusy

Średnia redukcja hałasu, niewielkie słabości podczas hamowania na mokrej nawierzchni

Osiągnięcia

50%
Jazda po mokrych zakrętach
Aquaplaning wzdłużny
Handling na suchej nawierzchni
Akwaplaning poprzeczny
Handling na mokrej nawierzchni
Hałas wewnętrzny
Hałas zewnętrzny
Hamowanie na mokro
Handling na śniegu
Komfort
Trakcja na śniegu
Hamowanie na suchej nawierzchni

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
8
2024AUTOBILD205/55 R16-
1
2024AUTOBILD205/55 R16Przykłady
1
2024ADAC205/55 R16Dobry +
1
2023Autoexpress225/45 R17Zwycięzca testu
1
2023ADAC225/45 R17Dobry +
1
2022Autoexpress225/45 R19-
2
2022Tyre Reviews225/45 R17Fantastyczna
1
2022Autozeitung225/45 R17Zwycięzca testu
1
2022Autoklub ČR225/45 R17-
1
2022ADAC215/60 R16Dobry +
1
2022ADAC185/65 R15Dobry +
1
2021TÜV225/45 R17-
4
2021Autobild205/55 R16-
1
2021Autobild205/55 R16Przykłady
2
2021AutoMotorSport195/55 R16Bardzo dobry
#4
Opony zimowe
2025

GoodYear UltraGrip Performance 3

UltraGrip Performance 3 to jedna z najlepszych opon, jakie widzieliśmy w testach, a co więcej, jej główną dyscypliną są osiągi na śniegu, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości na mokrej nawierzchni, co czyni ją doskonałym kandydatem do jazdy w śnieżnym klimacie.

GoodYear UltraGrip Performance 3 - Plusy

Doskonałe właściwości na śniegu, wyjątkowe osiągi na mokrej nawierzchni, wysoki margines bezpieczeństwa na wszystkich nawierzchniach

GoodYear UltraGrip Performance 3 - Minusy

Wyższe opory toczenia, średnia precyzja kierowania

Osiągnięcia

50%
Hamowanie na śniegu
Handling na mokrej nawierzchni
Jazda po mokrych zakrętach
Akwaplaning poprzeczny
Hamowanie na suchej nawierzchni
Komfort
Trakcja na śniegu
Handling na suchej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Aquaplaning wzdłużny
Hałas wewnętrzny
Handling na śniegu
Hamowanie na mokro

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
2
2024AUTOBILD245/45 R18Przykłady
3
2024TYRE REVIEWS235/35 R19Fantastyczna
2
2024AUTOBILD235/35 R19Przykłady
3
2024Autozeitung215/55 R17Polecane
1
2024ADAC215/55 R17Dobry +
9
2024AUTOBILD205/55 R16-
2
2024AUTOBILD205/55 R16Przykłady
2
2024ADAC205/55 R16Dobry +
2
2023Automotorsport255/45 R20Bardzo dobry
5
2023Tyre Reviews225/45 R18Fantastyczna
3
2023Autobild225/45 R18-
2
2023Autobild225/45 R18Przykłady
3
2023Autoexpress225/45 R17Polecane
2
2023Sportauto225/40 R18Bardzo dobry
1
2023Autobild225/40 R18Zwycięzca testu
#5
Opony zimowe
2025

Continental WinterContact TS 870 P

Opony zimowe Continental wygrywają testy opon od wielu lat, a model 870P nie jest wyjątkiem. "P" oznacza wydajność, ale nie myl się, jej opór toczenia jest również chwalony, co czyni ją idealną do pojazdów elektrycznych. Dobrze wyważona opona.

Continental WinterContact TS 870 P - Plusy

Bardzo niskie opory toczenia, idealne do pojazdów oszczędzających paliwo i elektrycznych. Dobre osiągi na śniegu, zapewniające dobrą trakcję, prowadzenie i przyczepność na zakrętach. Doskonałe prowadzenie i hamowanie na suchej nawierzchni oraz wysoki poziom komfortu.

Continental WinterContact TS 870 P - Minusy

Średnia odporność na aquaplaning i prowadzenie na mokrej nawierzchni, wyższa cena

Osiągnięcia

50%
Hamowanie na śniegu
Akwaplaning poprzeczny
Handling na suchej nawierzchni
Hałas wewnętrzny
Hamowanie na suchej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Jazda po mokrych zakrętach
Hamowanie na mokro
Handling na śniegu
Komfort
Trakcja na śniegu
Aquaplaning wzdłużny
Handling na mokrej nawierzchni

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
6
2024ADAC215/55 R17Dostateczny
2
2024Autozeitung215/55 R17Fantastyczna
2
2024STRAßENVERKEHR235/55 R18Bardzo dobry
4
2024TYRE REVIEWS235/35 R19Polecane
2
2024AUTOBILD245/45 R18Przykłady
3
2024AUTOBILD235/35 R19Przykłady
4
2023Automotorsport255/45 R20Bardzo dobry
1
2023Tyre Reviews235/60 R18Zwycięzca testu
4
2023ARBÖ235/55 R18Polecane
1
2023Autobild225/60 R18Zwycięzca testu
7
2023Autobild225/45 R18-
3
2023Tyre Reviews225/45 R18Fantastyczna
4
2023Sportauto225/40 R18Bardzo dobry
3
2023Autobild225/40 R18Przykłady
4
2023ADAC205/60 R16Dobry +
#6
Opony zimowe
2025
EU: 86% rozmiarów Dunlop Winter Sport 5 ma ocenę B.
B
EU: 84% rozmiarów Dunlop Winter Sport 5 ma ocenę C.
C
EU: 100% rozmiarów Dunlop Winter Sport 5 ma ocenę B.
B

Dunlop Winter Sport 5

Chociaż jest w pewnym sensie przestarzały, ponieważ został wprowadzony w 2015 roku, otrzymał kilka aktualizacji w połowie życia i nadal trzyma się z obecnymi modelami, przynajmniej w mniejszych rozmiarach. W odpowiedniej cenie może to być świetny wybór.

Dunlop Winter Sport 5 - Plusy

Zrównoważone osiągi, doskonałe prowadzenie na śniegu, niskie zużycie paliwa i zużycie eksploatacyjne

Dunlop Winter Sport 5 - Minusy

Drobne niedociągnięcia na mokrej nawierzchni, wyższy poziom hałasu, wyższa cena w niektórych przypadkach

Osiągnięcia

50%
Komfort
Akwaplaning poprzeczny
Trakcja na śniegu
Jazda po mokrych zakrętach
Handling na śniegu
Hałas wewnętrzny
Handling na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokro
Aquaplaning wzdłużny
Handling na suchej nawierzchni
Hamowanie na suchej nawierzchni
Hałas zewnętrzny

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
5
2024ADAC205/55 R16Dostateczny
2
2024ADAC215/55 R17Dobry +
4
2024AUTOBILD235/35 R19Przykłady
11
2024AUTOBILD205/55 R16-
7
2024AUTOBILD205/55 R16Dobry +
7
2023Autobild225/45 R18Dobry +
4
2023ADAC225/45 R17Dobry +
1
2023ADAC205/60 R16Dobry +
15
2023Autobild225/45 R18-
2
2022ADAC215/60 R16Dobry +
8
2022Autobild215/55 R17-
4
2022Autobild215/55 R17Przykłady
8
2021Autobild205/55 R16Dobry +
2
2021Autobild205/55 R16-
5
2021Autobild225/45 R18Dobry +
#7
Opony zimowe
2025
EU: 100% rozmiarów Hankook Winter i*cept evo3 W330 ma ocenę B.
B
EU: 57% rozmiarów Hankook Winter i*cept evo3 W330 ma ocenę E.
E

Hankook Winter i*cept evo3 W330

Hankook ponownie wkradł się między tradycyjne opony premium z Icept Evo3. Wyróżnia się odpornością na aquaplaning, co jest kluczowe dla europejskich zim.

Hankook Winter i*cept evo3 W330 - Plusy

Wyjątkowa odporność na aquaplaning, zrównoważone osiągi w każdych warunkach, doskonała trakcja na śniegu

Hankook Winter i*cept evo3 W330 - Minusy

Zwiększony hałas toczenia, ponadprzeciętna droga hamowania na suchej nawierzchni

Osiągnięcia

50%
Akwaplaning poprzeczny
Aquaplaning wzdłużny
Hamowanie na mokro
Jazda po mokrych zakrętach
Handling na suchej nawierzchni
Hamowanie na suchej nawierzchni
Handling na śniegu
Handling na mokrej nawierzchni
Komfort
Trakcja na śniegu
Hamowanie na śniegu
•••

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
5
2024AUTOBILD245/45 R18Przykłady
6
2024AUTOBILD235/35 R19Dobry +
4
2024TYRE REVIEWS235/35 R19Polecane
8
2023Autobild225/45 R18-
6
2023Autobild225/45 R18Dobry +
4
2023Tyre Reviews225/45 R18Fantastyczna
6
2023Sportauto225/40 R18Dobry +
4
2023Autobild225/40 R18Przykłady
2
2022Autobild245/40 R19Przykłady
1
2021Autobild225/45 R18Zwycięzca testu
3
2021Tyre Reviews225/40 R18-
6
2020Autobild245/45 R18Przykłady
5
2020Autobild245/45 R18-
2
2020Autobild225/40 R18Przykłady
#8
Opony zimowe
2025

Bridgestone Blizzak 6

Blizzak zawsze był oponą zimową skoncentrowaną na mokrych warunkach, ale wraz z szóstym modelem Bridgestone obiecał poprawę osiągów na śniegu i zmniejszenie oporów toczenia. Wczesne testy sugerują, że spełniły się te obietnice - Blizzak 6 nie ma sobie równych na mokrej nawierzchni i doskonale radzi sobie na śniegu, dzięki czemu idealnie nadaje się nie tylko do klimatu miejskiego.

Bridgestone Blizzak 6 - Plusy

Doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni z bardzo krótką drogą hamowania i dobrym prowadzeniem na mokrej nawierzchni, doskonałe prowadzenie na śniegu z bezpiecznymi i dynamicznymi osiągami na zaśnieżonych drogach.

Bridgestone Blizzak 6 - Minusy

dłuższa droga hamowania na suchym asfalcie, wrażliwość na zmiany obciążenia na suchych zakrętach i ograniczona stabilność tyłu podczas szybkich zmian pasa ruchu, powolna reakcja układu kierowniczego

Osiągnięcia

50%
Jazda po mokrych zakrętach
Handling na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokro
Trakcja na śniegu
Komfort
Handling na suchej nawierzchni
Handling na śniegu
Aquaplaning wzdłużny
Akwaplaning poprzeczny
Hamowanie na suchej nawierzchni
Hałas zewnętrzny

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
1
2024AUTOBILD205/55 R16-
4
2024AUTOBILD205/55 R16Przykłady
3
2024STRAßENVERKEHR235/55 R18Bardzo dobry
4
2024AUTOBILD245/45 R18Przykłady
#10
Opony zimowe
2025
EU: 100% rozmiarów BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 ma ocenę B.
B
EU: 57% rozmiarów BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 ma ocenę E.
E

BFGoodrich G-FORCE WINTER 2

G-Force Winter 2 to nasza ulubiona budżetowa opona zimowa. Świetnie radzi sobie na śniegu i zapewnia dobre bezpieczeństwo na wszystkich nawierzchniach, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ BFGoodrich jest częścią grupy Michelin.

BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 - Plusy

Solidne osiągi w hamowaniu i prowadzeniu na śniegu, pewne prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, dobry przewidywany przebieg

BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 - Minusy

Nieco dłuższa droga hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach.

Osiągnięcia

50%
Trakcja na śniegu
Hałas zewnętrzny
Aquaplaning wzdłużny
Handling na śniegu
Hałas wewnętrzny
Komfort
Akwaplaning poprzeczny
Hamowanie na mokro
Hamowanie na suchej nawierzchni
Handling na mokrej nawierzchni
Jazda po mokrych zakrętach
Handling na suchej nawierzchni

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
10
2024AUTOBILD205/55 R16Dobry +
13
2024AUTOBILD205/55 R16-
8
2023ADAC205/60 R16Dostateczny
4
2023Autobild225/45 R18Dobry +
5
2023Autobild225/45 R18-
6
2022Autobild215/55 R17-
5
2022ADAC185/65 R15Dostateczny
9
2022Autobild215/55 R17Dobry +
5
2021ADAC195/65 R15Dostateczny
7
2021Autobild205/55 R16-
11
2021Autobild205/55 R16Dostateczny
8
2021Autobild225/45 R18Dostateczny
4
2021AutoMotorSport195/55 R16Dobry +
2
2020AutoMotorSport225/50 R17Bardzo dobry
2
2020ACE225/50 R17Polecane
#11
Opony zimowe
2025

Pirelli Scorpion Winter 2

Opona zimowa, która zapewnia przyjemność z jazdy na śniegu, a jednocześnie jest bezpieczna na mokrej i suchej nawierzchni.

Pirelli Scorpion Winter 2 - Plusy

Precyzyjne prowadzenie, krótka droga hamowania na śniegu i mokrej nawierzchni, przyjemność z jazdy na ośnieżonych i suchych drogach

Pirelli Scorpion Winter 2 - Minusy

Średnia odporność na aquaplaning i hamowanie na mokrej nawierzchni

Osiągnięcia

50%
Hałas wewnętrzny
Handling na suchej nawierzchni
Hamowanie na suchej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Jazda po mokrych zakrętach
Trakcja na śniegu
Hamowanie na mokro
Handling na śniegu
Handling na mokrej nawierzchni
Aquaplaning wzdłużny
Akwaplaning poprzeczny

Podział atrybutów

Testy opon

RangaRokOrganizacjaRozmiarOcena
4
2024STRAßENVERKEHR235/55 R18Bardzo dobry
3
2023Autobild225/60 R18Przykłady
7
2023ARBÖ235/55 R18Polecane
6
2023Tyre Reviews235/60 R18Polecane

Nowe opony do 2025

Podsumowanie testu opon – zimowe 2025

Testy opon 2025 - zimowe (+2024)

Rozmiar opon Organizacja Rok Typ Oznaczenie Zwycięzca Najlepszy stosunek ceny do wydajności Testowane opony Samochód
235/55 R18STRAßENVERKEHR2024Samochód osobowyMichelin Pilot Alpin 5 SUVHankook Winter i*cept evo3 X W330A10Seat Tarraco
205/55 R16AUTOBILD2024Droga zatrzymaniaBridgestone Blizzak 6Kumho Wintercraft WP5255VW Golf
205/55 R16ADAC2024Samochód osobowyContinental WinterContact TS 870Hankook W462 Winter i*cept RS312VW Golf
215/55 R17ADAC2024Samochód osobowyGoodyear UltraGrip Performance 3Vredestein Wintrac Pro16VW T-Roc
215/55 R17Autozeitung2024Samochód osobowyBridgestone Blizzak LM-005Hankook W462 Winter i*cept RS37VW Passat
235/35 R19TYRE REVIEWS2024Samochód osobowyPirelli P Zero Winter 2Hankook Winter i*cept evo3 W3306VW Golf GTI
235/35 R19AUTOBILD2024Samochód osobowyMichelin Pilot Alpin 5Hankook Winter i*cept evo3 W33010BMW M135i
245/45 R18AUTOBILD2024Samochód osobowyMichelin Pilot Alpin 5Hankook Winter i*cept evo3 W33012CUPRA Formentor
Rozmiar oponOrganizacjaRokTypOznaczenieZwycięzcaNajlepszy stosunek ceny do wydajnościTestowane oponySamochód

Wyświetl wszystkie testy ...

inne zimowe opony

NazwaSegmentOcenaPochodzenieSamochód osobowySUV
Michelin
Michelin
najwyższa półka 90% Francja
GoodYear
GoodYear
najwyższa półka 86% Stany Zjednoczone
Dunlop
Dunlop
najwyższa półka 79% Stany Zjednoczone
GoodYear
Hankook
Hankook
najwyższa półka 78% Korea Południowa
Continental
Continental
najwyższa półka 77% Niemcy
Bridgestone
Bridgestone
najwyższa półka 75% Japonia
BFGoodrich
BFGoodrich
wyższa klasa średnia 75% Stany Zjednoczone
Michelin
Kleber
Kleber
wyższa klasa średnia 73% Francja
Michelin
Vredestein
Vredestein
najwyższa półka 71% Holland
Firestone
Firestone
wyższa klasa średnia 65% Stany Zjednoczone
Uniroyal
Uniroyal
wyższa klasa średnia 60% Stany Zjednoczone
Michelin
Pirelli
Pirelli
najwyższa półka 53% Włochy
Cooper
Cooper
wyższa klasa średnia 53% Stany Zjednoczone
Nokian
Nokian
wyższa klasa średnia 52% Finlandia
Toyo
Toyo
wyższa klasa średnia 49% Japonia
Yokohama
Yokohama
wyższa klasa średnia 46% Japonia
Falken
Falken
wyższa klasa średnia 44% Japonia
Kumho
Kumho
wyższa klasa średnia 38% Korea Południowa
Apollo
Apollo
budżetowe 71% India
Semperit
Semperit
budżetowe 70% Austria
Continental
Sava
Sava
budżetowe 67% Słowenia
GoodYear
Barum
Barum
budżetowe 61% Czechy
Continental
Debica
Debica
budżetowe 57% Polska
Nexen
Nexen
budżetowe 57% Korea Południowa
Avon
Avon
budżetowe 46% Wielka Brytania
Cooper
General
General
budżetowe 43% Pakistan
Continental
Fulda
Fulda
budżetowe 42% Niemcy
Matador
Matador
budżetowe 38% Słowacja
Continental

Popularne wymiary

Szukają Państwo określonego rozmiaru?