Opony letnie: wybór właściwych opon na rok 2023

Lato to idealny czas, aby cieszyć się wycieczką, wybrać się na długą przejażdżkę lub po prostu zabrać swój samochód na przejażdżkę. Należy jednak pamiętać, że warunki pogodowe latem mogą być trudne, dlatego niezbędne jest posiadanie odpowiednich opon, aby zapewnić płynną i bezpieczną podróż. Opony letnie zostały zaprojektowane tak, aby optymalnie sprawdzały się w wysokich temperaturach, zapewniając doskonałą przyczepność i prowadzenie, nawet na mokrych drogach. Przy tak wielu opcjach dostępnych na rynku, wybór odpowiednich opon letnich może być trudnym zadaniem. Obejmujemy wszystkie testy opon letnich z 2023 roku w szczegółowej analizie na stronie głównej. W tym wpisie na blogu podamy kilka wskazówek, czego można się spodziewać na rynku w 2023 roku.

Continental przedstawił oponę SportContact 7

Continental, wiodący producent opon, ogłosił wprowadzenie na rynek nowej opony o wysokiej wydajności, SportContact 7, odpowiedniej dla pojazdów o sportowym charakterze. Opona ta pojawi się na rynku jesienią i będzie dostępna w rozmiarach od 19 do 23 cali, a w nadchodzącym roku linia produktów będzie dalej rozszerzana. Nowa opona SportContact 7 oferuje ulepszone osiągi, z 10% wzrostem przebiegu na torze wyścigowym, 8% skróceniem drogi hamowania na mokrej nawierzchni i 17% dłuższą żywotnością. Adaptacyjna konstrukcja bieżnika i mieszanka gumowa BlackChili zapewniają maksymalną przyczepność i prowadzenie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Nowa opona została opracowana z myślą o szerokiej gamie samochodów osobowych, w tym super samochodów, pojazdów o wysokich osiągach i samochodów sportowych.

Poprzedni model, Continental SportContact 6 otrzymał wysokie oceny w wielu testach opon przeprowadzonych przez Autobild i Sportscars. W 2021 roku otrzymała zarówno ocenę “bardzo dobrą”, jak i “wzorową” od Autobild. W 2020 roku została oceniona przez Autobild jako “wzorowa”, a w 2018 roku zajęła pierwsze miejsce w teście przeprowadzonym przez Autobild, otrzymując ocenę “wzorowa (zwycięzca testu)”. Opona otrzymała również oceny “wzorowe” w testach przeprowadzonych przez Sportscars zarówno w 2017, jak i 2016 roku. Te wyniki testów świadczą o wysokiej jakości i spójnym działaniu opony Continental SportContact 6, co czyni nowy model doskonałym kandydatem na oponę letnią na rok 2023.

Goodyear odpowiedział oponą Asymmetric 6

Goodyear wypuścił swoją najnowszą oponę wyczynową Eagle F1 Asymmetric 6, która zastępuje bardzo udany model Asymmetric 5 i oferuje znakomite osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. W oponie zastosowano najnowszą technologię Goodyeara Dry Contact Plus, która dostosowuje się do zmian obciążenia, zapewniając kierowcom większą przyczepność i reaktywność podczas ekstremalnych manewrów. Technologia Wet Braking Pro, w której zastosowano nowy, innowacyjny system żywic, zapewnia kierowcom lepszą przyczepność na wilgotnych lub mokrych drogach. Opona jest również przystosowana do jazdy w ruchu ulicznym, a jej wzór tłumiący hałas zmniejsza go o 1 dB, a cieńsza konstrukcja lameli redukuje częstotliwości hałasu. Opona ma również zmniejszoną masę całkowitą, aerodynamiczny kształt ściany bocznej i nową mieszankę, która zmniejsza opory toczenia, co przyczynia się do lepszego zużycia paliwa i zwiększenia zasięgu pojazdów elektrycznych. Do 2023 roku Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w 65 rozmiarach od 17 do 22 cali.

Opona GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 odniosła wielki sukces – została przetestowana przez kilka organizacji i otrzymała wysokie oceny i rankingi. Wygrała 5 testów i otrzymała pozytywne oceny w 9 testach. A nowy model Asymmetric 6 po prostu się trzyma – wygrał wszystkie 3 testy, w których się pojawił w 2022 roku.

Michelin dołącza do imprezy z Pilotem Sport 5

Michelin wprowadza na rynek swoją najnowszą oponę letnią – MICHELIN Pilot Sport 5, przeznaczoną do samochodów sportowych i sedanów o wysokich osiągach. Opona ta oferuje unikalne połączenie sportowych osiągów i długowieczności, dzięki czemu jest to najlepsza opona letnia w kategorii sportowej pod względem żywotności w porównaniu z głównymi konkurentami. Jej sprawdzona już w sportach motorowych technologia Dynamic Response zapewnia wyjątkową reaktywność na zakrętach, a hybrydowa warstwa Aramidu i Nylonu zapewnia optymalne przekazywanie instrukcji jazdy, co dodatkowo zwiększa przyjemność z jazdy. Technologia Dual Sport Tread Design gwarantuje maksymalną kontrolę, zapewniając doskonałą przyczepność i skuteczność hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opona może się również pochwalić wyglądem aksamitu w kolorze głębokiej czerni, co zwiększa estetykę pojazdu. Opona MICHELIN Pilot Sport 5 jest dostępna w Europie w 50 wymiarach od 17 do 21 cali od 1 stycznia i na całym świecie od 1 marca. Jest to piąta generacja opony Pilot Sport i oczekuje się, że odniesie taki sam sukces jak jej wielokrotnie nagradzana poprzedniczka, opona MICHELIN Pilot Sport 4.

Nowa opona została już przedstawiona w teście opon letnich Tyrereviews 2022, w którym Michelin Pilot Sport 5 jest oponą, która “kontynuuje to, co Pilot Sport 4, będąc oponą, która robi prawie wszystko dobrze!”. W recenzji zauważono, że opona oferuje doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, krótką drogę hamowania w każdych warunkach i najwyższą w grupie odporność na aquaplaning. Choć hałas zewnętrzny opony jest przeciętny, a jej właściwości jezdne są niedynamiczne z dużym poziomem podsterowności, Michelin Pilot Sport 5 nadal jest uważana za niezawodny wybór dla samochodów sportowych i sedanów o wysokich osiągach.

Hankook Ventus Prime 4 – premium za lepszą cenę

Hankook Vent us Prime 4 to komfortowa opona klasy premium, która oferuje ulepszone właściwości w porównaniu ze swoim poprzednikiem, Ventus Prime 3, który był bardzo dobrze oceniany w testach opon od 2016 roku. Nowa opona charakteryzuje się większym przebiegiem, dzięki zastosowaniu technologii “high mileage compound”. Technologia ta powoduje większą sztywność bloków bieżnika, co przekłada się na niższe opory toczenia i mniejsze zużycie. Opona oferuje również lepsze prowadzenie i hamowanie, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Inżynierowie zwiększyli komfort akustyczny opony poprzez wyeliminowanie potencjalnych źródeł hałasu oraz wyposażenie krawędzi bloków bieżnika w radialną, klinową strukturę 3D. Ventus Prime 4 jest dostępna w 67 rozmiarach od 16 do 20 cali, z szerokością bieżnika od 195 do 255 mm i współczynnikami kształtu od 40 do 65 oraz indeksami prędkości od H do Y.

Ventus Prime 3 jest bestsellerem w Europie – od 2015 roku sprzedano ponad 20 milionów sztuk. Opona zdobyła liczne międzynarodowe nagrody i została wyposażona w różne modele od Audi, Forda, Hyundaia, MINI, Opla, Seata, Škody i VW. Ventus Prime 4 ma na celu kontynuację tego sukcesu, oferując jeszcze większe bezpieczeństwo, komfort i właściwości ekologiczne. Opona została przetestowana i ulepszona w nowo wybudowanym centrum testowym firmy Hankook w Idiadzie/Hiszpania, gdzie inżynierowie pracowali nad poprawą prowadzenia opony i komfortu akustycznego. Opona oferuje do 20% lepsze przebiegi, lepsze prowadzenie i zmniejszony hałas w porównaniu z Ventus Prime 3.