Opony całoroczne szybko ewoluują, dlatego w niektórych zeszłorocznych testach pojawiały się starsze opony Pirelli Cinturato SF2 zamiast nowszych SF3. Nawet w tym roku test ACE i ARBO obejmował starszy model i zastanawialiśmy się, jakie byłyby wyniki, gdyby uwzględniono nowszy model. I najwyraźniej nie byliśmy jedyni – Autozeitung postanowił przeprowadzić osobny test, aby porównać obie generacje. Wyniki są interesujące!
☰
Poprzedni model
Pirelli Cinturato All Season SF2
Wymiary: 175/35R15 - 255/65R20
Liczba rozmiarów: 62
Liczba badań: 5
Pokaż więcej szczegółów ...Wprowadzenie do Pirelli Cinturato AllSeason SF3
Opona Pirelli Cinturato AllSeason SF3 w rozmiarze 225/50 R17 została poddana testom w celu oceny jej osiągów w różnych warunkach jazdy. Kluczowe obszary zainteresowania obejmują osiągi na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni, a także ogólne prowadzenie i wydajność. Sprawdźmy, jak SF3 wypada na tle SF2.
Ulepszenia w stosunku do SF2
Czego dowiedział się Autozeitung? Główne punkty to:
– Ulepszone osiągi na śniegu: SF3 wykazuje znaczny wzrost przyczepności na oblodzonych i zaśnieżonych drogach, co jest kluczową poprawą podczas jazdy zimą.
– Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni i ochrona przed aquaplaningiem: Zachowując doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, zoptymalizowana konstrukcja bieżnika SF3 i odporna na zimno mieszanka wzmacniają jej odporność na aquaplaning.
– Lepsze osiągi na suchej nawierzchni: Na suchych nawierzchniach opona SF3 oferuje wyższy poziom przyczepności, bardziej precyzyjne sterowanie i bardziej neutralny balans w porównaniu z oponą SF2.
– Lepsze prowadzenie i stabilność: Ulepszone rowki i bloki bieżnika przyczyniają się do bardziej stabilnych struktur pod dużym obciążeniem, co skutkuje bardziej sportowymi właściwościami jezdnymi.
– Zmniejszony opór toczenia: Nowa konstrukcja osnowy i zoptymalizowane wykorzystanie materiałów obniżają opory toczenia, zwiększając efektywność paliwową.
Dane testowe
Aby zwizualizować różnice w osiągach między oponami Pirelli Cinturato AllSeason SF2 i SF3, stworzyliśmy wykresy pająka na podstawie danych Autozeitung dla każdej kategorii osiągów. Wykresy te zapewniają wyraźne porównanie różnych wskaźników.
1. Osiągi na suchej nawierzchni
Wskaźniki osiągów na suchej nawierzchni oceniają skuteczność hamowania, bezpieczeństwo jazdy, prowadzenie, komfort, opór toczenia, zwinność w slalomie i poziom hałasu.
Kluczowe obserwacje:
– Hamowanie: Opona SF3 skraca drogę hamowania z 37,2 metra do 35,6 metra, uzyskując 38 punktów w porównaniu do 32 punktów opony SF2.
– Bezpieczeństwo jazdy: Poprawa z 25 do 28 punktów.
– Prowadzenie: Zwiększona zwrotność z 15 do 18 punktów.
– Opór toczenia: Poprawiony z 19 do 22 punktów, co wskazuje na lepszą wydajność paliwową.
– Hałas: Nieznaczny wzrost poziomu hałasu w nowym modelu, ale ogólny wzrost wydajności przewyższa tę niewielką wadę.
2. Wydajność na mokrej nawierzchni
Osiągi na mokrej nawierzchni koncentrują się na odporności na aquaplaning, hamowaniu na mokrej nawierzchni, bezpieczeństwie jazdy i prowadzeniu na mokrej nawierzchni.
Kluczowe obserwacje:
– Długi Aquaplaning: Poprawa z 21 do 23 punktów.
– Cross Aquaplaning: Znacząca poprawa z 5 do 10 punktów.
– Bezpieczeństwo jazdy: Poprawa z 39 do 41 punktów.
– Prowadzenie: Utrzymane na poziomie 17 punktów, co wskazuje na stałą wydajność.
3. Osiągi na śniegu
Osiągi na śniegu oceniają hamowanie, bezpieczeństwo jazdy, prowadzenie na zaśnieżonym terenie, trakcję i kontrolę boczną.
Kluczowe obserwacje:
– Hamowanie: Poprawione z 28,3 metra (32 punkty) do 27,0 metrów (38 punktów).
– Bezpieczeństwo jazdy: Zwiększono z 18 do 26 punktów.
– Prowadzenie: Zwiększono z 9 do 14 punktów.
– Trakcja: Znaczący skok z 21 do 38 punktów, pokazujący lepszą przyczepność na śniegu i lodzie.
– Kontrola boczna: Zwiększona z 19 do 24 punktów, zapewniająca lepszą stabilność podczas ruchów bocznych.
4. Ogólne wyniki
Ogólny wskaźnik wydajności sumuje punkty we wszystkich kategoriach, zapewniając kompleksowe porównanie obu modeli.
Wnioski
Interesujące jest to, o ile lepiej nowy model radzi sobie na śniegu, skracając czas okrążenia o 5 sekund i zatrzymując się o 1,3 metra wcześniej niż stary model. Również przyczepność znacznie się poprawiła
Dodatkowe informacje
– Rozmiar: 225/50 R17
– Indeks nośności/prędkości: 98W XL
– Etykieta UE: C/A/B /70 dB(A)) dla SF2, C/A/B /72 dB(A)) dla SF3
– Waga / głębokość bieżnika: SF2 – 9,9 kg / 7,8 mm, SF3 – 9,6 kg / 7,3 mm
—