Bardzo tania opona wyprodukowana w Europie o wystarczającej przyczepności, ale bardzo krótkiej żywotności. Nie jest sportowa. Dobra dla osób, które jeżdżą sporadycznie.
Popularność wśród klientów
Na podstawie recenzji 8
Brak dostępnych nielubianych
Opona letnia Nexen N Fera Primus została poddana różnym testom, których wyniki wskazują na mocne i słabe strony w różnych wymiarach opon. Szczególnie doceniana jest jej wydajność w warunkach deszczowych. Opona wykazuje wyjątkową odporność na aquaplaning, pewne prowadzenie na mokrych powierzchniach oraz krótkie odległości hamowania podczas deszczu. Te cechy wskazują na niezawodne osiągi opony podczas niesprzyjającej pogody, zapewniając bezpieczeństwo kierowcy i kontrolę.
Niestety Nexen N Fera Primus ma także pewne wady. Bez względu na testowany wymiar opony, istnieją obawy dotyczące jej zdolności do prowadzenia na suchej nawierzchni, z zauważalną tendencją do podsterowności. Może to potencjalnie wpłynąć na ogólne wrażenia z jazdy, zwłaszcza w sytuacjach wymagających szybkich i precyzyjnych korekt prowadzenia. Ponadto oba testy zwróciły uwagę na ograniczoną trwałość opony i zwiększone opory toczenia, co może wpłynąć na koszty długoterminowego użytkowania, sprawiając, że należy to uwzględnić przy decyzji zakupu.
Dodatkowo, wyniki jednego z testów wskazały na opóźnioną reakcję kierownicy, co dodatkowo może wpłynąć na zwinność opony i pewność kierowcy w dynamicznie wymagających sytuacjach.
Mimo tych wyzwań, konkurencyjna struktura cenowa opony jest powtarzającym się pozytywnym punktem. Jej opłacalność, w połączeniu z doskonałymi właściwościami podczas jazdy w deszczu, sprawia, że Nexen N Fera Primus jest atrakcyjną opcją dla kierowców szukających równowagi między ceną a osiągami, zwłaszcza w regionach o częstych opadach deszczu.
Podsumowując, opona Nexen N Fera Primus prezentuje mieszane cechy. Jasno wybija się pod względem osiągów w warunkach deszczowych, oferując bezpieczeństwo i kontrolę wtedy, gdy jest to najbardziej potrzebne, ale musi pogodzić się z pewnymi kompromisami w prowadzeniu na suchej nawierzchni, trwałości i efektywności energetycznej. Potencjalni nabywcy będą musieli rozważyć te aspekty w porównaniu z dostępnością opony, aby określić jej odpowiedniość do swoich potrzeb.
2022
Nexen N Fera Primus została wprowadzona na rynek
2022
Nexen N Fera Primus była testowana 2x (Autobild,...)
2023
Nexen N Fera Primus była testowana 1x (ADAC)
2024
Nexen N Fera Primus była testowana 3x (Autobild,...)
Nexen N Fera Primus jest produkowana w rozmiarach 43 od 185/65 R15 do 235/50 R19.
Wszystkie testy opon uwzględniających Nexen N Fera Primus:Wszystkie testy
Nazwa | Wpływ na środowisko naturalne | Bezpieczeństwo jazdy | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1,6 | 1,7 | |||||
Nexen N Fera Primus | 2,7 | 3,1 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na suchej nawierzchni | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 35,4 | 25,8 | |||||
Nexen N Fera Primus | 37,2 | 27,7 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nexen N Fera Primus | |||||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Wpływ na środowisko naturalne | Bezpieczeństwo jazdy | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1,3 | 1,8 | |||||
Nexen N Fera Primus | 3,1 | 2,3 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na suchej nawierzchni | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 35,7 | 27,5 | |||||
Nexen N Fera Primus | 37,2 | 28,6 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Koszty operacyjne | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1 | 2+ | 1+ | ||||
Nexen N Fera Primus | 2+ | 2- | 3 | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
85% (4x) | |
---|---|
Dostateczny | Dobry + |
3x | 1x |
R16 | R17 |
---|---|
85% (2x) | 85% (2x) |
205/xx Rxx | 215/xx Rxx |
---|---|
85% (2x) | 85% (2x) |
Tak, ta opona jest produkowana również w rozmiarach do samochodów typu suv.