Popularność wśród klientów
Na podstawie recenzji 53
Ten wykres pokazuje, jak opona plasuje się w różnych właściwościach w porównaniu z innymi testowanymi oponami. Wyższy percentyl oznacza lepszą wydajność - 100% oznacza lepszą niż każda inna opona w każdym teście, 0% oznacza gorszą niż każda inna opona w każdym teście.
Michelin Crossclimate jest wyjątkowa i, do pewnego stopnia rewolucyjna opona. Jest to pierwsza opona letnia, która może pochwalić się etykietą M + S, a zatem może być całkowicie legalna do stosowania w obszarach z obowiązkiem opon zimowych. Jest to zatem bardzo interesująca alternatywa dla opon całorocznych, która zapewnia funkcje opon letnich w lecie i dla mniej wymagających kierowców i odpowiedniego bezpieczeństwa w zimie.
Nowa mieszanka zapewnia doskonałą przyczepność i duży przebieg
Prawdopodobnie najważniejszą innowacją wymaganą do tworzenia opon letnich zdolnych do pracy w śniegu, była mieszanina, która dzięki nanotechnologii wykorzystującej krzemionkę, aby zapewnić wyjątkową przyczepność opon letnich na każdej powierzchni. Jeśli chodzi o przyczepność, Michelin Crossclimate bardziej przypomina opony zimowe, twórcy francuskiego giganta mieszanki gumowej, doprowadziłi mieszaninę do doskonałości w tym względzie, że pomimo wysokiej przyczepności opona posiada doskonały przebieg- to łączy zalety zimowych i letnich mieszanek i to bez kompromisów.
Ruch na śniegu zapewnia kierunkowy „V” bieżnik
Na pierwszy rzut oka Crossclimate w porównaniu do innych opon letnich wygląda przynajmniej zadziwiająco. Bieżnik jest, tak jak u opon zimowych, formowany w kształcie litery V, to w celu zapewnienia możliwie najlepszej przyczepności na wszystkich rodzajach dróg, i na śniegu. Razem z potężnym systemem 3D tarcz, tak Crossclimate zapewnia doskonałe właściwości jezdne na suchej ziemi i możliwość bezpiecznej jazdy na śniegu, wszystko przy zachowaniu długiego przebiegu. Szerokie rowki poprzeczne w konstrukcji opony wymagają szybkiego usuwania wody z powierzchni kontaktu.
Jaka była opona Michelin Crossclimate w testach renomowanych?
Ze względu na swój unikalny charakter były opony Michelin Crossclimate testowane w testach w kategorii opon całorocznych. W nich jednak w pełni wykazała tezę Michelin, że jest bardziej oponą letnią zdolną do działania na śniegu niż oponą całoroczną. W porównaniu z innymi oponami całorocznymi dominował Crossclimate podczas jazdy na suchej nawierzchni, doskonale radził sobie także na mokrej nawierzchni, jazda na śniegu jednak była gorsza niż w przypadku opon całorocznych. W testach Gute- Fahrt 2015 (205/55 R16) i Autobild 2015 (195/65 R15) zajęła drugie miejsce i udowodniła swoją wysoką jakość usług w lecie.
2015
Michelin Alpin 5 była testowana 2x (Autobild,...)
2016
Michelin Alpin 5 była testowana 6x (Autobild,...)
2017
Michelin Alpin 5 była testowana 6x (ADAC,...)
2018
Michelin Alpin 5 była testowana 3x (Autobild,...)
2018
Michelin Alpin 5 zostało zastąpione przez Michelin Alpin 6.
Michelin Alpin 5 jest produkowana w rozmiarach 87 od 185/65 R15 do 315/30 R21.
Wszystkie testy opon uwzględniających Michelin Alpin 5:Wszystkie testy
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Koszty operacyjne | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1- | 2+ | 1 | 1 | |||
Michelin Alpin 5 | 2 | 2 | 3 | 1 | |||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | Droga hamowania na śniegu | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 34,3 | 27 | |||||
Michelin Alpin 5 | 37,1 | 28,4 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Na lodzie | Hałas | Amortyzacja | Zużycie paliwa |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2,1 | 2,0 | 1,8 | 2,3 | 3,0 | 1,0 | 1,7 |
Michelin Alpin 5 | 2,4 | 2,0 | 2,7 | 2,5 | 3,6 | 1,0 | 2,4 |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | Droga hamowania na śniegu | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 32,2 | 25,9 | |||||
Michelin Alpin 5 | 33,3 | 28,7 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Na lodzie | Hałas | Amortyzacja | Zużycie paliwa |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1,8 | 1,7 | 1,7 | 2,1 | 3,0 | 1,5 | 1,7 |
Michelin Alpin 5 | 2,5 | 2,1 | 3,2 | 2,6 | 3,5 | 1,5 | 2,6 |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1- | 2+ | 1- | ||||
Michelin Alpin 5 | 1- | 2 | 2+ | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Na lodzie | Hałas | Amortyzacja | Zużycie paliwa |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2,1 | 2,0 | 1,9 | 2,3 | 3,1 | 0,5 | 1,4 |
Michelin Alpin 5 | 2,4 | 2,1 | 2,7 | 2,5 | 3,8 | 0,5 | 2,3 |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 100 | ||||||
Michelin Alpin 5 | 97,5 | ||||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Koszty operacyjne | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 2+ | 2+ | 1 | 2+ | |||
Michelin Alpin 5 | 2+ | 2 | 2 | 2+ | |||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Opór toczenia | Hałas | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | ||
Michelin Alpin 5 | 99,9 | 100 | 94,2 | 84,9 | 99,1 | ||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 101 | 100 | 103,3 | 100,3 | |||
Michelin Alpin 5 | 100 | 100 | 100 | 100 | |||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Droga hamowania na mokrej nawierzchni | Droga hamowania na śniegu | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 34,2 | 25 | |||||
Michelin Alpin 5 | 35,6 | 25,8 | |||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Opór toczenia | Hałas | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 100 | 96,9 | 99,8 | 99 | 100 | 100 | |
Michelin Alpin 5 | 98,5 | 88,2 | 97 | 98,8 | 88,7 | 98,4 | |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Opór toczenia | Hałas | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 412 | 142 | 127 | 143 | 25 | 10 | |
Michelin Alpin 5 | 376 | 128 | 108 | 140 | 18 | 8 | |
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | Koszty operacyjne | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1- | 2 | 2+ | 1 | |||
Michelin Alpin 5 | 2+ | 2 | 1- | 2 | |||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Na śniegu | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 1- | 2 | 1- | ||||
Michelin Alpin 5 | 2- | 2- | 2 | ||||
Wyświetl szczegóły testu |
Nazwa | Liczba punktów | Zimowe | Na mokrej nawierzchni | Na suchej nawierzchni | Opór toczenia | Hałas | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Najlepsze wyniki w teście | 205 | 64 | 70 | 46 | 18 | 8 | |
Michelin Alpin 5 | 195 | 61 | 67 | 41 | 16 | 6 | |
Wyświetl szczegóły testu |
100% (5x) | 85% (6x) | |||
---|---|---|---|---|
Bardzo dobry | Przykłady | Fantastyczna | Polecane | Dostateczny |
1x | 3x | 1x | 1x | 5x |
R15 | R16 | R17 |
---|---|---|
85% (2x) | 92.5% (6x) | 95% (3x) |
195/xx Rxx | 205/xx Rxx | 215/xx Rxx | 225/xx Rxx |
---|---|---|---|
85% (2x) | 96.3% (4x) | 85% (2x) | 95% (3x) |
Tak, ta opona jest produkowana również w rozmiarach do samochodów typu suv.