Pogoda może jeszcze na to nie wskazywać, ale za miesiąc prawdopodobnie zaczniemy zmieniać opony na zimowe. W naszym ostatnim artykule podsumowaliśmy zeszłoroczne testy, a w następnym przedstawimy kilka nowych modeli, które mają zostać przetestowane w tym roku. Dziś przyjrzyjmy się pierwszemu nowemu modelowi zimowemu od Continental, który prawdopodobnie zobaczymy w testach.
Continental wprowadził uproszczony system nazewnictwa swoich opon w tym sezonie, żegnając się z dziesięcioleciami oznaczenia “TS” (np. TS870). Nowe nazewnictwo jest podobne do tego, które Michelin stosuje od lat, a teraz przyjmuje Bridgestone, co pokazuje, że producenci opon zdają sobie sprawę, że skomplikowane nazwy nie przemawiają do klientów.
Nowy model najprawdopodobniej zastąpi ContiWinterContact TS 870P i jest przeznaczony do samochodów o wysokich osiągach w rozmiarach od R19 do R22. W komunikacie prasowym Continental wymienił takie modele jak Audi RS3, Bentley Continental GT, BMW i7, Mercedes GT 63 i EQS 53 oraz Rolls-Royce Cullinan. Fakt, że na liście znalazły się zarówno pojazdy benzynowe, jak i w pełni elektryczne, nie jest przypadkiem – producenci poważnie traktują trend w kierunku mobilności elektrycznej. Oprócz oczekiwanych doskonałych właściwości jezdnych opon premium, nacisk kładziony jest również na zmniejszenie oporów toczenia w celu maksymalizacji zasięgu, co jest szczególnie ważne w przypadku opon zimowych, ponieważ zasięg zimowy jest często wymieniany jako wada pojazdów elektrycznych.
Continental już teraz odnotowuje wysoką sprzedaż opon 8S, co nie jest zaskoczeniem. Właściciele samochodów wyczynowych, którzy jeżdżą przez cały rok, chcą, aby najnowsze technologie zapewniały bezpieczeństwo ich drogich pojazdów przy jednoczesnym zachowaniu przyjemności z jazdy. Opony zimowe Continental są znane z oferowania idealnej równowagi między osiągami na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni.
Nowa opona Continental uzyskała ocenę “B” na etykiecie UE za opór toczenia, co jest imponujące jak na oponę zimową. Ma również taką samą ocenę przyczepności na mokrej nawierzchni, co z pewnością nie jest złe. Oceny te są prawdopodobnie zasługą innowacyjnych technologii zastosowanych przez Continental, takich jak wielofunkcyjna kierunkowa konstrukcja bieżnika, która zapewnia maksymalną przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Koncentracja opony na pojazdach o wysokich osiągach jest również widoczna w jej indeksie prędkości, przy czym niektóre wersje pozwalają na jazdę z prędkością do 270 km/h.
Continental bardzo chwali ten nowy model i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak wypadnie w testach. Krytyka poprzedniej generacji koncentrowała się głównie na precyzji kierowania i sprzężeniu zwrotnym na suchych drogach, obszarach, w których Michelin Pilot Alpin 5 wypadł lepiej. Niektóre wyniki testów wskazywały również na niższy przebieg jako wadę. Podczas gdy Continental w komunikacie prasowym nie wspomniał konkretnie o poprawie któregokolwiek z nich, niższy opór toczenia może oznaczać lepszy przebieg. Nie musimy długo czekać, aby się o tym przekonać, ponieważ pierwsze testy powinny zostać opublikowane w przyszłym miesiącu.