Test opon zimowych 2015

Zaktualizowane 9. 10. 2015, Jiri Chomat

Wprowadzenie

Test opon 2015 Tu znajdziesz testy opon na sezon 2015. Warto również zobaczyć nasze podsumowanie najlepszych opon zimowych w poprzek wymiarów na stronie Opony zimowe, który jest regularnie aktualizowany wraz z każdym nowym testem

Dostępne testy opon na zimę 2015:

Polecamy do sezonu 2015/2016

Co proponujemy w tym sezoninie można dowiedzieć się także w naszym dużym przeglądu opon zimowych.

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka rad, z którym w tej zimie na pewno nie pomylisz. Pierwszą z nich jest premiowa opona zimowa od niemieckiego producenta Continental, mianowicie ContiWinterContact TS850. Jest to opona, która wygrywa w większości testów przez kilka lat z rzędu, i tak jest w tym roku - wygrała test ADAC, Autobild, Autozeitung i GTÜ. Jest dostępna w wymiarach R14 do R17, dla małych i średnich samochodów. Jego zaletami są bardzo zrównoważone uniwersalne właściwości, które są przydatne dla zmiennej Czeskiej zimy. Zachwyci także ponadprzeciętną żywotnością w porównaniu do konkurencji. W ocenie kierowców są również bardzo dobre – 92% kierowców jest zadowolonych. Z tej samej kategorii opon również nie można pomylić się z GoodYear UltraGrip 9 nebo Dunlop Winter Sport 5. Oboje są również dobrze ocenione w testach i mają zrównoważone umiejętności jazdy, podobnie jak wspomniany Continental

Nasza druga wskazówka jest gospodarna opona Michelin Alpin A4. To ekonomiczna i premiowa opona zimowa, której gospodarka nie ma wpływu na właściwości jezdne. Posiada wysokie przebiegi, zgodnie z pomiarem wytrzyma o 35% dłużej niż średnia zimowa opona i jest to potwierdzone w testach opon punktu widzenia ekonomii ma w testach konkurencji. Zalecona była w testach ADAC, Autobild, "Autoklub ČR" i w innych. Jest wspaniała w śniegu, ma niskie opory toczenia i potwierdza jakość nawet na suchej i mokrej nawierzchni. Produkuje się i jej następca, Alpin 5, który nas do tej pory w testach jeszcze nie przekonał.

Trzecim zaleceniem jest tegoroczna nowość Nokian WR D4, następca bardzo popularnego Nokian WR D3. Jest popularna wśród kierowców w szczególności dzięki swojemu stosunku ceny do wydajności, co jest dla Nokian typowe. Nowinka została zasugerowana przez kilka testów tegorocznych od organizacji takich jak GTÜ, Autozeitung a Automotorsport. Wyjątkowa jest ta nowość także w ewaluacji na etykiecie UE - w wielu wymiarach ma przyczepność na mokrej nawierzchni, jak u opon zimowych nie jest zwyczajem Zachwyci również duży wybór rozmiarów, od R14 do R20. Idealnie nadaje się dla tych, którzy szukają oponę z wielkimi funkcjami w przystępnej cenie.

Jeśli masz samochód terenowy lub SUV,Może Cię interesować następująca opona. Jest to model Nokian WR SUV 3, który wygrał w testach opon magazynów Offroad i Autobild 2014. W przypadku samochodów 4x4 oczekuje się, że będą one jeździć na śniegu częściej niż zwykłe samochody osobowe, idlatego tu producent finski dodał pazury śnieżne, dzięki czemu opona posiada doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie. W Nokianu jednak wiedząć, że wspaniałą oponę dla europskiej zimy robi przede wszystkim wszechstronność- dlatego się WR SUV 3 nie zgubi się nawet w miesiącach wiosennych, dzięki przekonującej i przewidywalnej jeździe na mokrej nawierzchni, w chlapie oraz na suchej nawierzchni. Jest produkowane w rozmiarach do samochodów typu SUV z R14 do R22.

Nie wszyscy kierowcy domagają się najlepszych właściwości opon zimowych, ale chcą bezpieczną oponę w rozsądnej cenie. Taką jest, na przykład, Sava Eskimo S3+, która była zalecana przez ADAC i przez "Autoklub ČR" Jeją zaletą jest jazda na śniegu, więc jest również popularnym wyborem dla kierowców na obszarach górskich.Posiada również niewielki wpływ na zużycie paliwa. Raczej jest ona dostępna w mniejszych rozmiarach R13 do R15. Alternatywą o podobnych właściwościach jest wtedy niemiecki Fulda Kristall Montero 3. Niedrogą jest również popularna wśród czeskich kierowców Barum Polaris 3, która ma w porównaniu do Savy brdzo szeroki wybór wymiarów aż do R18. Vtestach dobrze sobie radzi, nawet w tym roku zajmuje trzecie miejsce w teście Autobild i jest regularnie zalecana przez wszystkie organizacje testerów. W porównaniu z Savě Ma raczej wyważone właściwości jezdne, we wszystkich kategoriach osiąga wartości bezpieczne.

Podsumowując mamy dla Ciebie kilka zaleceń w sprawie sposobu postępowania przy wyborze opon zimowych, aby uniknąć problemów. Zawsze upewnij się, że masz poprawny rozmiar opony, w indeksu szybkości i wagi. Odpowiedni rozmiar znajdziesz w dużych TP w samochodzie. U opon zimowych można używać niższy indeks prędkości – ale to musi być rejestrowane w komputerze pokładowym, lub pokazane w inny widoczny sposób. Zawsze wybieraj opony zimowe w zależności od tego, jak i gdzie samochód używasz. Dla ruchu miejskiego kładź nacisk na zachowanie na mokrej i suchej nawierzchni, na obszarach górskich zaś na właściwości na śniegu i lodzie. Problem wyboru według badań może być to, że nie ma w swojej wielkości dostępnych testów.Można wybrać i według podobnego wymiaru, najważniejsza jest szerokoścć opony. Pewnym punktem orientacyjnym mogą być etykiety UE- choć nie testują właściwości zimowe, ale odnoszą się zawsze do konkretnego wymiaru.Recenzje kierowców uwzględni ___, zwyczajny kierowca zawsze porówna starą zużytą oponę z nową oponą do pełnej próby, która zawsze będzie lepsza. Także mogą być złe właściwości dane raczej ze strony stan pojazdu niż złymi oponami.

Jeżeli chcez sobie przy wyborze opon zimowych zaoszczędzić pracę, spróbuj nasz konfigurator na opontest.plktóra oceni rozmiar opon w Twoim wymiaru i zaproponuje według testów, recenzji i etykiet UE te najbardziej odpowiednie. Powodzenia w wyborze opon i wiele bezawaryjnych kilometrów zimowych życzy serwer opontest.pl.

Najnowsze testy opon letnich


-->
TOPlist