Zwycięzca testu: Continental ContiSportContact 5

Inne osiągnięcia: 1. miejsce ACE 2014, 1. miejsce Autozeitung 2014, 1. miejsce Sportscars 2013, 1. miejsce Automotorsport 2015, 1. miejsce GTÜ 2016, 1. miejsce ADAC 2016, 1. miejsce Autoklub ČR 2016, 1. miejsce Autoexpress 2015, 3. miejsce Autobild 2014, 3. miejsce Autozeitung 2015, 4. miejsce Autobild 2014, 4. miejsce SportAuto 2017, 8. miejsce Autobild 2017

Kupić Continental ContiSportContact 5 »
Klasyfikowane według całkowitej liczby przyznanych punktów przez ADAC. Wartość w nawiasach oznacza całkowitą masę kryteriów, które ma w rankingu. Ocena- niższe jest lepsze. Więcej informacji w poniższej tabeli.
Nazwacałkowita ocenasusza(20%)wilgoć(40%)hałas(10%)spożycie(10%)zużycie(20%)cena
Continental ContiSportContact 5chwalebne1.62.03.31.62.5Kupić
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2chwalebne1.42.43.01.92.0Kupić
Dunlop SP Sport MAXX TTchwalebne1.62.43.02.02.0Kupić
Michelin Pilot Sport 3chwalebne1.62.22.72.22.5Kupić
Vredestein Ultrac Vortichwalebne1.42.52.92.31.8Kupić
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117chwalebne1.82.42.72.12.5Kupić
Semperit Speed-Lifechwalebne2.22.53.01.41.8Kupić
Apollo Aspire 4Gdobre1.82.72.82.22.3Kupić
Bridgestone Potenza S001dobre1.52.73.02.12.3Kupić
Kumho Ecsta LE Sport KU39dobre1.92.72.92.22.5Kupić
Pirelli Cinturato P7dobre1.92.72.92.20.6Kupić
Yokohama C.drive 2dobre1.62.73.01.91.5Kupić
Falken Azenis FK453dobre1.62.82.82.12.3Kupić
Uniroyal RainSport 2dobre2.62.23.12.42.8Kupić
Esa-Tecar Spirit UHPdobre2.03.03.02.00.6Kupić
Toyo Proxes T1 Sportdobre1.63.03.12.22.3Kupić
Nexen N8000dobre2.02.32.82.13.3Kupić
High Performer Sport HS-2 2wystarczające2.33.83.31.72.8Kupić
Syron Race 1 Plus 3wystarczające2.23.93.12.22.5Kupić
Wymiar najczęściej występuje 225/45 R17 pojawiające się na samochodach: Škoda SUPERB, Škoda OCTAVIA, Honda CIVIC, Škoda SUPERB Combi, Hyundai i30, Škoda OCTAVIA Combi, Škoda YETI, Renault ESPACE, Peugeot 5008, Ford MONDEO
Zdroj: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC.DE)
Metodyka: ADAC uudziela ocenę w zależności od wagi poszczególnych kryteriów podanych w nawiasach. Aby test miał sens, należy uznać za ważną tą najgorszą z mierzonych wartości, dlatego może się stać, że opona, która posiada średnią ważoną wszystkich wartości mniejszą niż inne opony, jest v rankingu lepsza niż inne. Dzieje się tak dlatego, że ogólna ocena (celujący, chwalebny, dobry, ..) pochodzi właśnie od najgorszej oceny. Jeżeli opona posiada przynajmniej jedną wartość większą niż 1,5, nie może uzyskać ocenę "celująca", jeśli jest przynajmniej jedna wartość większa niż 2,5 i nie może uzyskać ocenę "chwalebna" i tak dalej. Dzieje się tak dlatego, że najsłabszy element opony najbardziej wpływa na jej bezpieczeństwo. Testy opon letnich są praktycznie jedynym komparatywnym czynnikiem przy wyborze, dlatego należy na nich zwrócić uwagę. JIM

Najnowsze testy opon letnich


-->
TOPlist