Zwycięzca testu: Michelin Energy Saver +

Inne osiągnięcia: 2. miejsce Autobild 2013, 7. miejsce Automotorsport 2014, 8. miejsce ADAC 2015, 8. miejsce ADAC 2014, 8. miejsce Autobild 2013, 10. miejsce ADAC 2016, 11. miejsce ADAC 2014, 11. miejsce ACE 2013, 11. miejsce ADAC 2017, 12. miejsce Autobild 2015, 15. miejsce ADAC 2015, 15. miejsce Autobild 2018

Kupić Michelin Energy Saver + »
Klasyfikowane według całkowitej liczby przyznanych punktów przez ADAC. Wartość w nawiasach oznacza całkowitą masę kryteriów, które ma w rankingu. Ocena- niższe jest lepsze. Więcej informacji w poniższej tabeli.
Nazwacałkowita ocenasusza(20%)wilgoć(40%)hałas(10%)spożycie(10%)zużycie(20%)cena
Michelin Energy Saver +chwalebne1.92.43.11.90.8Kupić
Continental ContiPremiumContact 5chwalebne1.62.13.31.91.8Kupić
Dunlop Sport BluResponsechwalebne1.42.03.21.62.5Kupić
Goodyear Efficient Grip Performancechwalebne1.62.03.41.62.3Kupić
Vredestein Sportrac 5chwalebne1.72.33.32.32.0Kupić
Bridgestone Turanza T001chwalebne1.62.52.92.42.3Kupić
Nokian Linechwalebne2.02.33.11.82.5Kupić
Fulda EcoControl HPchwalebne2.22.53.12.12.3Kupić
Semperit Comfort-Life 2chwalebne2.42.43.42.22.5Kupić
Pirelli Cinturato P1dobre2.22.63.02.22.0Kupić
Barum Brillantis 2dobre2.92.53.42.22.3Kupić
Hankook Kinergy Eco K425dobre1.83.03.02.42.3Kupić
Firestone TZ300dobre1.83.33.02.61.8Kupić
Nexen N Blue HD 1wystarczające2.42.62.91.53.8Kupić
GT-Radial Campiro 228wystarczające3.23.92.82.40.8Kupić
Kleber Dynaxer HP3niedostateczne2.54.93.31.92.5Kupić
Marangoni Versoniedostateczne2.45.52.92.40.8Kupić
Rotalla Radial F108niedostateczne2.95.53.41.81.0Kupić
Sailun Atrezzo SH402niedostateczne4.05.53.31.62.5Kupić
Wymiar najczęściej występuje 185/60 R15 pojawiające się na samochodach: Škoda RAPID, Škoda FABIA, Škoda ROOMSTER, Suzuki SWIFT, Hyundai i20, Toyota YARIS, Opel MERIVA A, Ford FUSION, Dacia SANDERO, Seat IBIZA ST
Zdroj: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC.DE)
Metodyka: ADAC uudziela ocenę w zależności od wagi poszczególnych kryteriów podanych w nawiasach. Aby test miał sens, należy uznać za ważną tą najgorszą z mierzonych wartości, dlatego może się stać, że opona, która posiada średnią ważoną wszystkich wartości mniejszą niż inne opony, jest v rankingu lepsza niż inne. Dzieje się tak dlatego, że ogólna ocena (celujący, chwalebny, dobry, ..) pochodzi właśnie od najgorszej oceny. Jeżeli opona posiada przynajmniej jedną wartość większą niż 1,5, nie może uzyskać ocenę "celująca", jeśli jest przynajmniej jedna wartość większa niż 2,5 i nie może uzyskać ocenę "chwalebna" i tak dalej. Dzieje się tak dlatego, że najsłabszy element opony najbardziej wpływa na jej bezpieczeństwo. Testy opon letnich są praktycznie jedynym komparatywnym czynnikiem przy wyborze, dlatego należy na nich zwrócić uwagę. JIM

Najnowsze testy opon letnich


-->
TOPlist